Za vrijeme dok je inicijativa «U ime obitelji» agresivno skupljala popise za referendum o braku nastale su prve skice kampanje za slučaj da se raspiše referendum. Nakon objave dana referenduma, ubrzano su napravljene pripreme za početak. Kampanja je imala dugoročni cilj za jednakost, jer smo imali na umu izrazito negativno javno mnijenje prema LGBT populaciji i prognoze koje su ukazivale da ćemo referendum izgubiti te iznimno kratki period za kampanju u kojem se teško mogu promijeniti ukorijenjeni stavovi protiv LGBT osoba.

Kampanju je vodio tim od 6 osoba koji su radili zajedno s drugim volonterima. Od aktivnosti izdvajamo pristutnost na društvenim medijima, posebice Facebooku gdje smo skupili preko 10.000 fanova, odražavanje lokalnih akcija (fotografiranja ljudi sa znakom Glasam Protiv, naljepnica «Glasam protiv» i dijeljenje letaka «10 razloga zašto glasam protiv»), ambasador program koji je djelovao na individualnoj razini, prisutnost u medijima i suradnju s drugima inicijativima za glasanje protiv.

U kampanju se aktivno uključila zajednica, mnoge objave na Facebooku su bili dijeljeni stotinu puta i dosegli desetke tisuće ljudi, poput posta «Niti jedan referendum, ni ustavni sud ne može definirati koga ćemo voljeti» nakon objave rezultata referenduma. Također, letak «Zašto glasam protiv» je bio sastavljen od razloga koje su poslale osobe koje su podržavale kampanju.

Ciljevi aktivnosti

  • Kratkoročno: motivirati građane da glasaju protiv na referendumu
  • Dugoročno: motivirati LGBT zajednicu i podržavajuće građane za podršku jednakosti LGBT osoba u Hrvatskoj
  • Dugovoročno: stvoriti kapacitete za daljnje aktivnosti za jednakost

Rezultati aktivnosti

  • Iako smo referendum izgubili (što je bilo očekivano), uspješno se mobilizirala zajednica u nacionalnoj kampanji i stvorili kapaciteti za daljni rad

 

Više o kampanji:

https://www.facebook.com/jednakost