Povodom Svjetskog dana AIDS-a, 1.12., pokrenuli smo kampanju na društvenim mrežama usmjerenu osnaživanju osoba koje žive s HIV-om kao svojevrsni nastavak kampanje N=N koju provodimo od 2018.
N=N (Nemjerljivo=Nezarazno) odnosi se na činjenicu da osobe koje žive s HIV-om koje redovito uzimaju antiretrovirusnu terapiju i imaju nemjerljivu količinu virusa u krvi (viremiju), ne mogu prenijeti HIV svojim seksualnim partnerima/cama. Ovogodišnja kampanja teži približiti N=N osobama koje žive s HIV-om, ali i široj javnosti i tako utjecati na smanjenje stigme i diskriminacije.
Iako osobe koje žive s HIV-om koje imaju nemjerljivu količinu virusa u krvi mogu voditi zdrave, aktivne i sretne živote, nedovoljna informiranost, stigma, internalizirana stigma i diskriminacija i dalje prate HIV+ status te mogu imati negativan utjecaj na emocionalnu dobrobit i zdravlje osoba koje žive s HIV-om – od pristupa zdravstvenim uslugama i zadržavanja u zdravstvenoj skrbi do kvalitete života i odnosa s obitelji, prijateljima i partnerima/cama.
U suradnji s EATG (European AIDS Treatment Group) i AAE (AIDS Action Europe), ECDC (European Centre for Disease Prevention and Control) je pokrenuo inicijativu da se provede istraživanje o stigmi u Europi i središnjoj Aziji. Tim u kojem su bili predstavnici zajednice, stručnjaci u javnom zdravstvu i istraživači je razvio upitnik koji je bio anoniman i preveden na službene jezike zemalja Europe i središnje Azije. Istraživanje je u Hrvatskoj provedeno u suradnji Iskoraka i Klinike za infektivne bolesti „Dr. Fran Mihaljević“ od početka studenog 2021. do kraja siječnja 2022. godine. U istraživanju je sudjelovala 121 osoba, od kojih su sve koristile antiretrovirusnu terapiju. Iako je njih 83% prijavilo dobro ili vrlo dobro zdravlje, 64% osoba složilo se da im je teško podijeliti svoj HIV status s drugima, 25% izrazilo je sram povezan sa svojim statusom, dok je 24% izvijestilo da imaju nisko samopoštovanje povezano sa svojim statusom.
Iskorakova kampanja cilja pružiti podršku i ohrabrenje osobama koje žive s HIV-om kroz dijeljenje korisnih i provjerenih resursa te prikaz života s HIV-om iz opuštenije i pristupačnije perspektive. Fokus kampanje na reprezentaciju i partnerske odnose predstavlja protutežu stigmatizirajućim percepcijama i izolaciji, pozivajući na više empatije, podizanja svijesti i provjerenih informacija.